الثلاثاء، ٦ مايو ٢٠٠٨

انا عارفه...




انا حاسه انك موافق وببعدى عنك سعيد
ولا حتى بكيت عليا ولا خفت من غدر الدنيا بيا

انا حاسه ان البعد عادى ولا همك وجع بعادى
ولا حتى بتقول يا ريتني ما ظلمتها وجرحت فيها

انا حاسه انك ظالمنى ولا يوم كنت حاببني
ولا حتى صعبت عليك يوم ما قلت هتسيبني

انا حاسه انك نهايه ومليش بعدك بدايه
ولا حتى فرصه واحده احس الحب فيها

انا حاسه انك حبتها ونسيت حبى ليك
ولا حتى فكرت فيا انا اللى دبت فيك
******
انا عارفه انك بتقسي وبتحاول يا حبيبي تنسي
ولا عمرك هتفكر فيا ولا تحس بدموع عنايا

انا عارفه انك ناسيني ولا عمرك هتحلم تلاقيني
ولا يمكن هيحن قلبك او تتمنى ترجع لحبي

انا عارفه انك ليها وبكره هتعشق عنيها
ولا يمكن ساعتها تفكر ف اللي حلمت لو تلمس ايديها

انا عارفه انى بكره هبقي ذكرى مش هتحن ليها
وبعيد ف يوم تفكر الدنيا عملت ايه فيها

هناك ٢١ تعليقًا:

كلام على بلاطة يقول...

شوفى يا شاعرة بظلم البشر
اخيرا توصلت لنظرية بتقول لازم الواحد يكون حاجة من اتنين يا ظالم يا مظلوم
لكن تقوليلى حقى وبس ....دى مش عندنا لاننا احنا الريادة ولولم تكن ذئبا لاكلتك ال....
للاسف دى الواقع ولازم نتعامل معاه بعبله

رحاله يقول...

كلمات جميله واحساس عالى وشجن ودموع بتخرج من بين السطور ولكن اختى اعلمى اننا كما نعطى سنجد من يعطى وكما نبح سنجد من يهب لنا قلبه
ويابخت من بات مظلوم ولا بات ظالم ولا ايه
وياستى انتى لسه ضغننه وياما هتشوفى
بس انتى زهرة ولسه بتتروى وياريت تتروى بالحب والصفاء
تقبلى تحياتى
جيلان

NilE_QueeN يقول...

alabalatta

معلش انا لا اقبل لنفسي النزول الى غابة البشر افضل ان اظلم ف الدنيا ويرد الى حقي ف الاخره ولكن لا اريد حقي على حساب الاخرين ايضا

________________


رحاله
(كما نعطى سنجد من يعطى وكما نحب سنجد من يهب لنا قلبه )....ربما

الربان يقول...

تحياتي

الايام خير بلسم للجروح...و من راح لا
تبكي عليه...

اغسلي قلبك و روحك...من الاكثار بذكر الله...و قول حسبنا الله و نعم الوكيل
وقول و افوض امري الي الله...و قول : لا اله الا انت سبحانك..

سترين الفرق...و سيرزقك الله بخير ممن ذهب
و لعله خير...ان يذهب فلعل الله اراد
بك هذا الخير.

تحياتي و تمنياتي لك بكل السعادة.

micheal يقول...

كلام جميل فيه إحساس بالصدق و النقاء
تحياتي

NilE_QueeN يقول...

الربان

سعيده بتعليقك

والحمد لله كل اللى انت قلته ترجمه لقناعاتى الشخصيه

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

________________

micheal

اشكرك على تعليقك الرقيق

ياسر يقول...

صح صدقتي هيا فعلاا غابة البشر

والتلاعب بالقلوب

تحياتي

NilE_QueeN يقول...

ياسر

الدنيا غابه مليانه ديابه
دى قناعه عندى بس بحلم لو الكون يبقي مكان افضل

شكرا على التعليق

david santos يقول...

Excellent, my friend, excellent.

Unknown يقول...

احساسك حلو اوى
بس بلاش تشاؤم
زى ما فى الوحش اكيد فى حلو
بس لازم يكون عندنا تفائل لنجدة

كل الود

NilE_QueeN يقول...

david

i dont no if you read my words or you just engourage me

any way i am glad that you left me a comment

نهر الحب

مش عارفه ليه تعليقك عندي بيسعدنى اكتر من اى تعليق

مدحت محمد يقول...

يبقى حاولى انت كمان تنسيه

Unknown يقول...

جمال الكلمات ورقة الإحساس وبراعة التصوير جعلتي أظنك عاشقة فعلا ربما يكون ذلك...
كلام حلو جدا والله مش مجاملة يعني الواحد يعمل معسكر هنا في المدونة الرقيقة دي عشان يقرا كلام حلو كده يرتاح شوية من همومه..
تحيتي وأنتظر زيارتك على المدونة واعتبريها دعوة خاصة
مدونتي هناhttp://kanyatklam.blogspot.com/

el_assel يقول...

الشخص الذي تحبه بنت بكل هذا الاحساس
ويكون رد فعله هو الابتعاد واللامبالاه
أعتقد انه لا يستحق كل هذا الحب والعذاب

الفرصة لا تأتي مرة واحدة فقط
وواثق من انك ستجدي من يبادلك بحب يفوق بكثير حبك هذا
ستجدي من يحب حب تشعري معه بمدي ضألة حبك له



سلاماتي

Unknown يقول...

فين جديدك ياقمر ؟؟

مؤمنه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا ازيك عامله ايه واخبارك وحشانى جدا والبوست يجنن والله تسلم ايديكى حسيته اوى كلام صادق
وماتخليش ابدا مهما كانت الظروف حد يحدد بدايتك انتى الى تحدديها لنفسك عشان ماتكونش فى ايده النهايه
حبيبتى الدنيا دى دنيا مفروض علينا ان ايحنا نعيشها يبقى لازم نعيشها صح مع مبدأها القاسى ليس كل ما يتمناه المرأ يدركه
مش عيب تقع مننا حاجات فى الطريق كده كده لازم نكطمل الطريق وخلى الامل والطوح زاد الطريق طول ما فى الانسان نفس طول ما نبض الحياه بيحركنا
مافيش نهايه طول ما ايحنا عايشين عايشين يبقى لازم نتعايش والدنيا هتبقى حلوه بادينا ووحشه برده بادينا والاختيار ليكى
اسفه على الاطاله
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

dina يقول...

انا حاسة انك حتبقى شاعرة جامدة اوى
تحياتى

Mohamed Hesham Safa يقول...

شوية تدريب كمان ...

وهتلاقي الوزن بيتظبط لوحده ...

بويت جميل ...

دمت ِ بخير ...

والسـ ختام ــلام

NilE_QueeN يقول...

محمد مدحت

الزمن قادر ينسيني
_______________

el_assel

مش عارفه ايه هي معايير الاستحقاق
بيتهيألى انه يقدر و يوفي ؟؟

______________

نهر الحب

وحي الهامى اتقطع
كنت بكتب لما شيء ياثر ف احساسي واحساسي واخد اجازه مرضيه

______________

مؤمنه

وعليكي سلام الله ورحمته وبركاته
انتى وحشني كلامك مفيش اي مشكله ف الاطاله
انا بس محتاجه جمب كل اللى قلتيه الرغبه ف الاستمرار
انا مش مستلطفه الدنيا دي
هتبقي لطيفه ازاى من غير حبيب او صديق
______________
dina

انا معنديش اى مشكله ابقي شاعره جامده اوى

___________

mohamed hesham

انا محصلتش على اي تدريب اساسا
ومفكرتش ف احتراف الشعر
انا شاعره على ما الاكتئاب يروح

بس انا سعيده جدا بتعليقك وعجبتني مدونتك
____________________________________
ملحوظه صغننه خالص

الكلام دا انا كتبته من سنتين او يمكن اكتر
ساعتها كان يوافق حاله ما بس حاليا هو مش اكتر من ذكرى جرح مبقاش يوجعني

•√أريـ السمر ـج√• يقول...

كلمات رقيقة و مليئة بالمشاعر
دمتى بكل خير

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.